خانهتکنولوژیچرا آیفون 15 مینی تولید نمی شود؟

چرا آیفون 15 مینی تولید نمی شود؟

در رویدادی که در سپتامبر 2023 توسط اپل برگزار شد شرکت اپل محصولات جدیدی اعم از چهار گوشی آیفون جدید معرفی کرده است که یک ویژگی بسیار مهم دارند: درگاه‌های USB-C، که یک قابلیت بزرگ است. اما همچنین، این گوشی‌های جدید همگی به اندازه‌ی قابل توجهی بزرگ هستند.

اگر می خواهید با امکانات و ویژگی های آیفون 15 آشنا شوید، روی لینک زیر کلیک کنید:

آیفون 15 – بررسی کامل امکانات و مشخصات

آیا آیفون 15 مینی تولید می شود؟

با توجه به این رویداد اپل، دیگر خبری از تولید سری مینی آیفون نیست و در نتیجه آیفون 15 مینی نخواهیم داشت. اما اپل هنوز هم آیفون میان‌رده‌ی خود یعنی آیفون SE را به فروش می‌رساند که صفحه‌نمایشی به اندازه‌ی 4.7 اینچ دارد، SE کمی کوچک‌تر از Mini است. آیفون SE را اپل به عنوان یک گوشی اقتصادی تولید می کند و این گوشی مشخصات و امکانات کمتری نسبت به آیفون Mini دارد.

چرا آیفون مینی، دیگر تولید نمی شود؟

چرا آیفون 15 مینی تولید نمی شود؟

گوشی‌های کوچک در گذشته بسیار محبوب بودند. با افزایش اندازه‌ی صفحه نمایش در گوشی های جدید، پخش ویدئو و بازی‌ها، در این گوشی ها راحت تر است و برای همین گوشی‌های کوچک مانند آیفون مینی کمتر مورد توجه قرار گرفتند. هنوز هم افرادی هستند که به گوشی‌های کوچک علاقه دارند اما این تعداد کافی نیست که اپل تصمیم بگیرد یک مدل جدید را به مجموعه‌ی آیفون‌های اصلی خود اضافه کند.

اپل هم‌اکنون اهداف بزرگتری دارد. می‌خواهد گوشی هایش صفحه‌نمایش بزرگی داشته باشید تا بتوانید از کار کردن با گوشی لذت ببرید و از تصاویر عظیمی که می‌توانید با دوربین 48 مگاپیکسلی‌تان بگیرید، لذت ببرید. البته، می‌توانید تمام فایل‌های حجیم خود را که بر روی سطوح ذخیره‌سازی با ظرفیت بالاتر جدید آی‌کلود ذخیره و نگه‌داری کنید.

مدل‌های آیفون mini به وضوح همچون آیفون‌های معمولی محبوب نبودند. اولاً، عمر باتری با مشکلاتی همراه بود زیرا با توجه به ابعاد کوچک گوشی، باتری کوچک تری نسبت به آیفون های معمولی در آن استفاده شده است. به ویژه در آیفون 12 mini. و اگرچه اپل عمر باتری آیفون 13 mini را افزایش داد، اما در مقایسه با مدل‌های بزرگتر، به سهم کمی از فروش آیفون 13 ختم می‌کرد.

بدون شک، گوشی‌های کوچک معایبی دارند. باتری‌هایشان کوچک هستند و ممکن است در صورت استفاده از گوشی برای کارهایی که نیاز به توان زیاد دارند، باتری نتواند یک روز کامل دوام بیاورد. این یک مشکل است که با گذر زمان بدتر می‌شود زیرا باتری در گذر زمان و با استفاده زیاد فرسوده می‌شود و نمی‌تواند مانند روز اول کامل شارژ شود.

انقراض آیفون Mini برای کسانی که آیفون مینی دوست دارند، ناراحت‌کننده است، اما اعداد دروغ نمی‌گویند: اپل نتوانست آن‌ها را بفروشد زیرا بیشتر مردم از گوشی‌های بزرگ خوششان می‌آید. اما خبر خوب این است که سازندگان گوشی‌ها دیگر برای اندازه‌ی بزرگ صفحه نمایش در رقابت نیستند. گوشی‌های بزرگ در چند سال گذشته بزرگ‌تر نشده‌اند. شاید به درستی درک کرده‌اند که صفحه‌نمایش 6.1 اینچی بهترین ابعاد برای یک موبایل است. شاید تولیدکنندگان نمایشگرها هم اکنون به سوی صفحه‌نمایش‌های تاشو انرژی می‌گذارند.

جمع بندی درباره آیفون مینی

چیزی که می توانیم با اطمینان بگوییم این است که: روزگار گوشی‌های کوچک به پایان رسیده است. مهم است که این حقیقت را بپذیریم. اکنون زمانی است که عاشقان گوشی های مینی باید به زودی گوشی کوچک خود را تعویض کنند. اگر هنوز یکی دارید و از گوشی مینی خود راضی هستید، می‌توانید، گوشی کوچک خود را نگه دارید.

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید