خانهتکنولوژیلپ تاپ های لنوو لاک LOQ - بررسی کامل و جامع

لپ تاپ های لنوو لاک LOQ – بررسی کامل و جامع

با توجه به موفقیت چشمگیر خط لپ‌تاپ‌های بازی Legion خود، لنوو اخیراً یک خط جایگزین با تأکید بیشتر بر روی بودجه معرفی کرده است.  این لپ‌تاپ که مخصوص گیم است، با توجه به قیمت آن، دارای ارزش خرید بالا و سخت افزار قدرتمند است. در این مطلب، به بررسی کامل لپ تاپ های سری LOQ لنوو می پردازیم.

طراحی ظاهری Lenovo-LOQ

طراحی ظاهری

با معرفی LOQ 15، لنوو کمی از ساختار این لپ تاپ کاسته تا وارد رده لپ تاپ های مقرون به صرفه شود. با این حال، با توجه به استفاده از قطعات محکم، همچنان مقاوم بوده و انعطاف کمی دارد. لنوو برای تلاش در پنهان کردن این کاهش مواد، جزئیات بیشتری را اضافه کرده است، لنوو با استفاده از طرح آبی رنگ بر روی توری‌های بلندگو، ظاهر لپ تاپ های سری LOQ را بیشتر کرده است.

حاشیه‌های پلاستیکی یک کاهش دیگر واضح است نه به دلیل اینکه از جنس پلاستیک هستند، بلکه به این دلیل که بزرگتر از آنچه بسیاری می‌پسندند، می‌باشند. با وجود اینکه لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15 ضخامت و اندازه بیشتری نسبت به Lenovo Legion Slim 5 Gen 8 دارد. پنل 15.6 اینچی از نسبت عرض به ارتفاع 16:9 معمولی‌تر استفاده می‌کند و در نتیجه، باز همچنان دارای حاشیه‌های بیشتری است. LOQ 15 همچنین لپ‌تاپ سنگین‌تری است.

نمایشگر

این صفحه‌نمایش معمولی است که در دستگاه‌های بودجه‌ای جدید دیده‌ام. این صفحه‌نمایش با فرکانس تازه‌سازی 144Hz و با رزولوشن اصلی 1080p نمایش داده می‌شود. این ممکن است بسیار سریع به نظر برسد، اما 144Hz به طور عمده به عنوان استاندارد برای دستگاه‌های بازی محسوب می‌شود. پنل، گستره رنگی گسترده یا روشنایی بالا را تولید نمی‌کند، اما دارای یک پوشش ضد تابش نوری است که نسبت به یک صفحه نمایش لامینه با سطوح روشنایی مشابه، برای مشاهده نسبتاً آسان تر است.

حداکثر روشنایی LOQ 15 به مقدار 380 نیت بالاتر از میانگین یک لپ‌تاپ بازی قابل تحمل است. با این حال، وقتی این روشنایی را با صفحه‌نمایش مات ترکیب می‌کنید،  می‌تواند برای کار در فضای باز مناسب باشد.

کیبورد Lenovo-LOQ

کیبورد

یکی از ویژگی‌های مثبتی که لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15 از برادرانش به ارث برده است، ترتیب کیبورد عالی و مهندسی آن است.

لنوو در کیبورد لپ تاپ های LOQ، کلید های جهت نما را در ابهاد بزرگ طراحی کرده است تا بازی کردن را برایتان راحت تر و لذت بخش تر کند. همچنین این لپ تاپ یک پد عددی با ترتیب استاندارد ارائه می دهد.

لپ‌تاپ LOQ 15 از لنوو دارای نورپردازی RGB است، اما نورپردازی RGB برای هر کلید جداگانه نیست و در واقع در نورپردازی آن، کیبورد به 4 قسمت تقسیم شده و جلوه نوری با توجه به این 4 قسمت ایجاد می شود.

عملکرد و سرعت

یکی از بزرگترین مزایا لپ تاپ های LOQ، استفاده از CPU نسل 13 اینتل است.

همچنین لنوو در این لپ تاپ ها، از کارت گرافیک های سری RTX استفاده کرده است تا عملکرد بسیار روان را برای کاربران فراهم کند.

برای مثال در تست های انجام شده، بازی Cyberpunk 2077 با تنظیمات تقریباً حداکثر، به خوبی در رزولوشن 1440p اجرا می‌شود و عملکردی بسیار روان را دارد.

تنظیم مورد علاقه‌ام برای استفاده از ری‌تریسینگ Ultra بوده که منجر به 60 فریم بر ثانیه روان می‌شود. این لپ‌تاپ یک لپ‌تاپ قدرتمند نیست که در رده بازی‌های جهانی رده بندی شود، اما با در نظر گرفتن مقرون به صرفه بودن آن، یک لپ تاپ قدرتمند است.

همچنین یک حالت اورکلاک محبوب GPU وجود دارد که با تنظیمات اورکلاک پیش‌فرض، عملکرد را به حدود 4 درصد افزایش می‌دهد. برای افراد علاقمند به بنچمارک، من یک امتیاز برتر 3D Mark Time Spy با امتیاز 11020 را دریافت کردم، در مقایسه با 10600 بدون اورکلاک.

با این حال، احساس می‌شود که در اینجا اساساً توسط سیستم خنک‌کنندگی محدود شده‌اید – حتی اگر به منظور ارتقا به منبع تغذیه 230W اختیاری ارتقا دهید. در بازی‌های بیشتری که بیشتر به پردازنده نیاز دارند، توان گرافیکی کمی کاهش می‌یابد زیرا دیگر اجازه استفاده از توان اضافی را ندارد.

لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15 همچنین دارای سیستم خنک‌کنندگی معمولی و خوب است. همچنین می‌تواند به طور مؤثری هوا را منتقل کند و هوای گرم را از هر دو طرف و عقب دستگاه پرتاب کند.

پورت های USB و اتصالات Lenovo-LOQ

پورت های USB و اتصالات

لنوو برای کاهش قیمت لپ‌تاپ LOQ 15، تعدادی از پورت های جانبی را کاهش داده است. LOQ 15 فقط یک پورت USB 3.2 نوع C نسل 2 را در طرف چپ دارد، اگرچه حداقل از نسخه DisplayPort 1.4 و شارژ 140 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین این لپ تاپ. دارای جک 3.5 میلی متری است. در طرف راست شامل یک پورت USB 2.0 و یک کلید قفل دوربین وبکم است.

در عین حال، لبه پشتی لپ‌تاپ دارای دو پورت USB 3.2 نوع A نسل 2، یک پورت HDMI 2.1، یک جک اترنت و پورت ورودی برق اختصاصی لنوو است. این یک مجموعه نه چندان بد است، اما تعدادی از پورت‌های اضافی را از گزینه‌های با کیفیت بالاتر کاهش می‌دهد، به ویژه پورت‌های USB-C سریع‌تر مانند Thunderbolt 4. Gigabyte توانست یکی از آن‌ها را در لپ‌تاپ Aorus 15 BMF خود قرار دهد که این یک نقص برای LOQ 15 است. حداقل Wi-Fi 6 برای اتصال بی‌سیم سریع پشتیبانی می‌شود.

لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15APH8 دارای دو بلندگوی 2 واتی به سمت پایین در گوشه‌های جلویی لپ‌تاپ است، که در زیر توضیح داده خواهد شد.

باتری Lenovo-LOQ

باتری

بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که به نظر کمی شبیه به لپ‌تاپ Lenovo LOQ هستند، دارای باتری 99Wh غول‌پیکر هستند که اغلب یک تلاش بیهوده برای متعادل کردن مصرف بالای انرژی قطعات داخلی است.

لپ‌تاپ Lenovo LOQ 15 دارای یک باتری معمولی‌تر با ظرفیت 60Wh است.

با تنظیمات پیش‌فرض، پایداری لنوو LOQ  به اندازه‌ای متوسط ​​است، فقط چهار ساعت و پنجاه دقیقه کار سبک. با این حال، با کمی تلاش می‌توانید بهتر عمل کنید.

زمانی که لپ‌تاپ را به‌جای کارت گرافیک Nvidia RTX 4060، از گرافیک مدار یکپارچه استفاده کرده و نرخ تازه‌سازی صفحه را به 60Hz کاهش می دهید، مدت زمان استفاده به شدت رضایت‌بخش‌تری به مدت شش ساعت و چهل و نه دقیقه افزایش یافت.

به طور روشن، این یک لپ‌تاپی نیست که بتوانید به آن برای یک روز کاری کامل اعتماد کنید. اما برای حداکثر 6 ساعت دوام باتری، می توانید روی آن حساب کنید.

جمع بندی

حتی پس از مدت کوتاهی با LOQ 15، خواهید دید که این لپ‌تاپ ویژگی‌های بسیاری دارد، اما در نهایت فقط “خوب” است. عملکرد آن مناسب برای سخت‌افزاری است که اجرا می‌شود، اما لنوو مجبور به کاهش طراحی بود تا قیمت را کاهش دهد. یکی از نقات مثبت این لپ تاپ، صفحه کلید است که آن را یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی ارزان قیمت می‌کند که به واقعاً به آن دست می‌زنید. اگر بودجه اجازه دارد، لپ‌تاپ گران‌قیمت‌تر Legion Slim 5 Gen 8 به مراتب بهتر از LOQ است، در حالی که Gigabyte Aorus 15 BMF همچنان برگزیده ما برای بهترین لپ‌تاپ‌های بازی ارزان قیمت است. با این حال، لنوو LOQ 15 هنوز هم جایی را به عنوان یک لپ‌تاپ بازی ارزان با عملکرد بالا دارد، به خصوص اگر (یا زمانی که) می‌توانید آن را با قیمت تخفیفی پیدا کنید.

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید