خانهمد و زیباییبا این ترفند های دکوراسیون، خانه خود را جذاب کنید

با این ترفند های دکوراسیون، خانه خود را جذاب کنید

آیا می خواهید دکوراسیون خانه خود را جذاب تر کنید؟

در این مطلب با ما همراه باشید تا با اصول دکوراسیون خانه آشنا شوید و با ترفند هایی که در ادامه معرفی می کنیم، می توانید دکوراسیون خانه خود را خاص کنید.

برای دیوار ها، از رنگ روشن استفاده کنید

تمرکز خود را بر رنگ‌هایی مانند بژ یا خاکستری داشته باشید، به ویژه در طبقه اول که مهم تر از بقیه هسمت های خانه است.

دیوارهایی با رنگ خنثی به شما بیشترین انعطاف پذیری در تزئین خانه را می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند به آسانی لوازم خانه خود را تغییر دهید. و اگر اتاق های کوچکی هم دارید، رنگ کردن آنها با همان رنگ خنثی به آنها کمک می‌کند که بزرگتر به نظر برسند. برای رنگ کردن دیوار اتاق ها، از رنگ استفاده شده در هرکدام، یک یا دو سایه به بالا یا پایین بروید تا تفاوت رنگ ظریفی بین اتاق به اتاق ایجاد شود.

دکوراسیون

به چیدمان مبل ها توجه کنید

به یک سالن لابی یک هتل زیبا فکر کنید، مبلمان به صورت گروهی گنار هم چیده شده اند که برای گفتگو مناسب هستند. وقتی میخواهید مبلمان را در اتاق نشیمن خانه خود بچینید، هدف شما، کسب حس تعادل و صمیمیت مشابه با این فضا باشد.

میشل لین، یک میزبان پایه در دالاس می گوید: “یک اتاق نشیمن که دارای شکل U باشد، با یک مبلمان و دو صندلی که در هر سر میز قهوه به یکدیگر روبرو باشند، یا شکل H داشته باشد، با یک مبلمان مستقیماً روبروی دو صندلی و یک میز قهوه در میان، ایده‌آل است”.

چیدمان مبلمان

یک اشتباه رایج که باید اجتناب شود، این است که تمام مبلمان را کنار دیوارها قرار می دهید. در این وضعیت شاید از نظر خودتان اتاق نشیمن بزرگتر دیده می شود اما باید بدانید زمانی که مبلمان را در وسط اتاق نشمین و به صورت U یا H قرار می دهید، اتاق نشیمنتان بزرگتر به نظر می رسد و در این حالت است که حس گفتگو با یکدیگر بهتر منتقل می شود و دکوراسیون شما جذابتر به نظر می رسد.

از پرده های جدید و مدرن در اتاق استفاده کنید

از پرده های قدیمی استفاده نکنید، یک دیوار بدون هیچ پرده‌ای، بهتر از یک پرده قدیمی است.

اگر نور خورشید به سمت اتاق شما است، سعی کنید رنگ‌ های روشنی که احساس پژمردگی نمی‌دهند را برای وسایل اتاق و پرده انتخاب کنید. بهترین پارچه‌ های سبک برای پرده ها پنبه، لینن و ترکیبات ابریشم هستند زیرا سبکی خوبی دارند و نمای زیبایی را به اتاق شما می دهند.

دکوراسیون خانه

سعی کنید در هر اتاق حداقل یک آینه قرار دهید

به گفتهٔ براینینگ، “آینه‌ها می‌توانند فضا را روشن‌تر به نظر برسانند زیرا نور را در اتاق منعکس می‌کنند”

اما باید به این مورد توجه کنید که قرار دادن یک آینه در محل نادرست، تقریباً همانند عدم وجود آینه در اتاق است.

آینه‌ها را روی دیوارهای عمود بر پنجره‌ها قرار دهید، نه مقابل آن‌ها. آویزان کردن یک آینه درست مقابل یک پنجره در واقع می‌تواند نور را به طور مستقیم به خارج از پنجره بازگرداند و این حالت، زیبایی چندانی با اتاق شما نمی دهد. پس سعی کنید تا آینه ها را روی دیوار هایی قرار دهید که روبروی آن، پنجره نباشد.

دکوراسیون خانه

تابلو ها و آثار هنری را روی دیوار نصب کنید

سعی کنید تابلو هایی را که قصد دارید آنها را روی دیوار نصب کنید را خیلی بالا نصب نکنید باید آنها را به گونه ای نصب کنید تا مرکز تصویر، در سطح چشم قرار داشته باشد.

همچنین در نظر بگیرید که برای یک دیوار بزرگ، از یک تابلو بزرگ و یا گروهی از تابلو های کوچک به سبک گالری استفاده کنید. برای حالت دوم، تصاویر را خیلی دور از هم قرار ندهید؛ معمولاً فاصله 2 تا 4 اینچ بین اقلام بهترین نتیجه را می دهد.

دکوراسیون خانه

نورپردازی را لایه لایه انجام دهید

هر اتاق باید سه نوع نورپردازی داشته باشد:

نور محیطی که نور کلی را فراهم می‌کند و از محیط های اطراف به آنجا می رسد.

نور اصلی که از لامپ های سقفی در محیط پخش می شود و برای مطالعه کردن و… استفاده می شود.

نور تاکیدی که بیشتر جنبه زینتی دارد و برای لوازم تزئینی در منزل استفاده می شود.

اکون که با این سه نوع نور آشنا شدید، سعی کنید که نور هر قسمت از خانه را متناسب با کارایی آن مکان تنظیم کنید. برای مثال، برای اتاق نشیمن نیازی به داشتن نور زیادی نیست چون این مکان بیشتر جنبه گفتگو دارد اما برای اتاق ها، باید نور بیشتری در نظر بگیرید چون معمولا مطالعه در اتاق ها انجام می شود.

دکوراسیون منزل

میان فضای مبل ها، از یک فرش کوچک استفاده کنید

در یک اتاق نشیمن، هر چهار پای مبل و صندلی های مبلمانی، باید روی فرش قرار بگیرند زیرا فرش محدوده نشستن را مشخص می کند. حتی می توانید برای اتاق های کوچک تر از فرش های کوچک تر استفاده کنید.اما به این موضوع توجه کنید که نباید تمام فضا موردنظر را با فرش بپوشانید، بلکه باید در فضای بین مبلمان و همچنین فضای نشستن فرش قرار دهید. 

دکوراسیون خانه

در فضای موردنظر، وسایل زیادی قرار ندهید

هر چقدر که در یک خانه زندگی کنید، با گذشت زمان کمتر به بی نظمی دقت می‌کنید. گاهی نیاز به یک چشم تازه است تا خانه شما را مورد بررسی قرار دهد. از اقوام خود بخواهید تا نظر خود را درباره دکوراسیون خانه شما و همچنین لوازمی که در فضای خانه اضافه هستند را به شما بگویند.

برای مثال می توانید مقدار کتاب‌هایی که روی قفسه‌هایتان قرار دارند را به 50 درصد کاهش دهید. سپس کتاب‌ها را به صورت پشت سر هم در بین ردیف‌های عمودی قرار دهید و اشیاء تزئینی مانند کاسه‌ها یا گلدان‌ها را در میان آن‌ها قرار دهید. در این صورت، فضای خانه شما خلوت تر به نظر می رسد و همین ویژگی باعث می شود تا خانه شما زیبا تر شود.

دکوراسیون خانه

تغییری در وسایل قدیمی خود بدهید تا جذاب تر شوند

آیا شما از قطعات دکوراسیون قدیمی استفاده می‌کنید؟ می توانید آنها را با رنگ اسپری و کیت‌های بازسازی ارزان قیمت احیا کنید. برینینگ می گوید “یک چلنیوم نقره‌ای قدیمی می‌تواند با یک لایه سریع رنگ اسپری همراه با رنگ برنز  یا نیکل مات، زندگی جدیدی پیدا کند”.

همچنین می توانید وسایل تزئینی قدیمی خود را که فلزی هستند، با اسپری رنگ کنید یا از جلا برای زیباتر شدنشان استفاده کنید.

دکوراسیون خانه

اقداماتی برای بلندتر دیده شدن سقف اتاق انجام دهید

اگر سقف‌های اتاق های شما کم ارتفاع هستند، آنها را  با رنگ سفید بپوشانید تا اتاق کمتر از حالت تنگنایی به نظر برسد. اَلِن برت پیشنهاد می‌دهد که پرده‌ها را بالاتر از پنجره‌ها ببندید تا چشمان انسان را فریب داده و اتاق را بلندتر به نظر برساند. سعی کنید ارتفاع پرده ها را کمی بلند تر از پنجره ها در نظر بگیرید، این کا باعث می شود تا ارتفاع اتاق بیشتر به نظر برسد.

اگر می‌خواهید آنها را بالاتر ببندید، باید پرده‌های سفارشی بخرید. خطوط عمودی که روی کمد ها قرار دارد، این خطوط به صورت بصری دیوارهای شما را طولانی‌تر به نظر می‌رسانند. قرار دادن یک آینه بزرگ در مقابل یک دیوار همچنین می‌تواند اتاق را بلند تر به نظر آورد.

دکوراسیون خانه

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید