خانهمد و زیباییبررسی تخصصی عطر کرید اونتوس

بررسی تخصصی عطر کرید اونتوس

در سال 2010، Erwin and Olivier Creed در دنیای عطرسازی شاهکاری خلق کرده و تحولی را در صنعت عطر سازی ایجاد کردند. این عطر به طور محض، محبوب‌ترین عطر در جهان بوده و هنوز هم توانسته است این محبوبیت را حفظ کند. این عطر با نتی منحصر به فرد خود، یعنی “Aventus Creed” شناخته می‌شود.

کرید و به طور خاص Aventus، به عنوان یکی از محبوبترین برند ها در دنیای عطرسازی است. تقریباً هر دسته از این عطر با رایحه‌ای متفاوت عرضه می شود.

در سال 2020، پس از 250 سال فعالیت خانواده‌ی کرید، خانه‌ی کرید توسط شرکت BlackRock LTPC خریداری شد و از آن زمان به بعد بسیاری از امور تغییر کردند.

پس با توجه به همه‌ی این موارد، اکنون آیا خرید Aventus Creed ارزش دارد؟ این عطر امروزی چه بویی دارد و با دسته‌ها و سال‌های گذشته چطور مقایسه می‌شود؟ عملکرد آن مانند قبل است؟ برای پاسخ به این سوالات، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کرید اونتوس چه بویی دارد؟

بطور کلی، عطر کرید آونتوس بوی میوه‌ای شیرین، مشکی و تا حدودی دودی دارد، نت اصلی آن آناناس است، اما بوی آن به خاطر پایین آمدن بوی مشکش معروف است.

طبق اظهارات کرید، پیرامون نت‌های آن چنین است:

نت‌های آغازی:

لیمو، فلفل صورتی، سیب، برگاموت، مویز (توت)

نت‌های میانی:

آناناس، یاسمین، پچولی

نت‌های پایانی:

برچ، عنبر، ارزیاب، روغن بخور، مشک

این نت‌ها در واقع چندین بار تغییر کرده و حتی تا به امروز، منابع مختلفی درباره نت های آن، گزارش می‌دهند. این گزارش مستقیماً از وب‌سایت رسمی کرید به دست آمده است. در این بخش، تنها بر روی کرید اونتوس خریداری شده در سال 2023 و بوی آن، بدون مقایسه با نسخه‌های قبلی، تمرکز خواهیم کرد. بخش مقایسه، در ادامه مطلب، آمده است.

بلافاصله پس از اسپری کردن، حس شکوفایی مرکبات همراه با نت آناناس و پس زمینه توت سیاه را احساس خواهید کرد. نت آغازی آن، به اندازه‌ای زیباست که بسیاری از شرکت های عطرسازی از آن تقلید کرده‌اند.

با گذر زمان، مشک شروع به فعالیت می کند و پس از همراهی با نت های مرکباتی، ناپدید می‌شود، اما نت آناناس همچنان نت اصلی عطر است.

در پس زمینه نت ها، برخی از نت های چوبی وجود دارند و به عنوان نت‌های چوبی خشک شناخته می‌شوند. با این حال، آونتوس بسیار دور از خشکی است. نت های میوه‌ ای آن، ترکیب را با مقدار خوبی شیرینی فراهم می‌کنند.

آنچه کرید آونتوس را در جهان عطرسازی بسیار ویژه می‌کند، استفاده کم از نت آناناس است. بوی آن بسیار مردانه، جذاب و نوعی امضا عطری است.

در کل، عطر کرید اونتوس یک بوی مردانه و بسیار جذاب دارد که تا به امروز جذبه‌ای بزرگ دارد و باعث دریافت تعداد زیادی تعریف می‌شود. این عطر لوکس، گیرا و پرقدرت است.

البته، چیزهایی در طول این سال‌ها تغییر کرده‌اند، اما DNA قابل شناسایی این عطر، همچنان باقی است و هر کسی که بوییده باشد، هنوز هم عاشق آن است و این به سادگی چنین است. اگر فقط درباره بوی آن صحبت کنیم و از تاریخچه، برچسب قیمت و عملکرد آن بگذریم، Creed Aventus یک گزینه بی‌نظیر و به شدت پسندیده است.

با این حال، ما قصد داریم درباره تاریخچه، برچسب قیمت و عملکرد آن صحبت کنیم.

ماندگاری کرید اونتوس چقدر است؟

به طور میانگین، عطر کرید اونتوس برای ۷ تا ۸ ساعت دوام می آورد و در ۲ ساعت اول، رایحه اش به خوبی پخش می شود.

از دوام بسیار بالا و پخش بوی شدید تا دوام چندین ساعته و نهایتاً دوام حدود یک یا دو ساعته، کرید اونتوس همه را تجربه کرده است.

امروزه، این وضعیت به پاخیداری خود رسیده و می توان گفت عملکرد آن معمولی است. شما روی پوست ود ۷ تا ۸ ساعت بوی دارای دوام خواهید داشت و اگر تصمیم به اسپری کردن روی لباس هم بگیرید، یک یا دو ساعت نیز بوی شدید خواهید داشت.

در ۲ تا ۳ ساعت اول، پخش بوی مناسبی حدود ۲ تا ۳ فوت (حدود ۶۰ تا ۹۰ سانتیمتر) دارد که افراد اطراف شما، قادر به حس کردن آن هستند.

وقتی به مسئله پخش بو می رسیم، می توانم بگویم که کمی بالاتر از میانگین است، نه قوی و نه ضعیف، چند فوتی خط بو، پشت سر برای شما بر جای می گذارد.

پس از ۵-۶ ساعت دوام، فقط افرادی که بسیار نزدیک به نقطه اسپری هستند، قادر به حس کردن آن خواهند بود.

حال اینکه این خوب است یا بد، به شما بستگی دارد. به نظر من، با توجه به قیمت آن، باید بهتر از این باشد. اگر برای چنین مبلغی پرداخت می کنم.

اما این نگاه من است و واقعیت این است که اکثریت افراد به عملکردهای بسیار قوی علاقه ندارند. با این حال، اگر عملکرد متوسط و خوب ​​برای شما مناسب است، کرید آونتوس بدون شک شما را ناامید نخواهد کرد.

creed aventus

چند اسپری از کرید اونتوس کافی است؟

4 یا 5 پاف از کرید آونتوس برای تمام مناسبت ها کافی خواهد بود، 2 پاف زیر گوش های شما، 1 پاف در پشت سر شما و 2 پاف در جلوی گردن شما، کافی است.

همیشه بهتر است که تجربه کنید و ببینید کدام روش برای شما بهتر کار می کند، اما به طور کلی، با این روشی که در بالا گفته شد، به عملکرد بهینه خواهید رسید.

اگر واقعاً می خواهید عملکرد بیشتری از عطر خود برداشته باشید، می توانید روی مچ دست خود بزنید.

در نظر داشته باشید که اسپری کردن مکرر در یک نقطه باعث افزایش عملکرد آن نخواهد شد، بلکه فقط باعث می شود بو به صورت مناسب پخش نشود.

کرید اونتوس را باید در کدام فصل استفاده کرد؟

کرید آونتوس یک عطر چهار فصل است، اما بوی آن بهترین تلفیق را با فصل بهار و تابستان دارد.

شما می‌توانید آن را در رویدادهای رسمی و غیررسمی استفاده کنید و با همه و همه چیز سازگار است و واقعاً با روز و شب ترکیب می‌شود. کرید اونتوس برای ناهار، خرید، جلسه‌ی تجاری یا قرار های دوستانه، می تواند استفاده شود.

همانطور که گفته شد، چند منظورگرایی آن به شما اجازه می‌دهد که در تمام فصول به بهترین شکل عمل کنید، اما بوی میوه‌ای و مشکی آن بهترین تلفیق را با روزهای گرم تر دارد.

تنها زمانی که پیشنهاد پوشیدن آن را نمی‌دهم، هنگامی است که در هوای بسیار سرد و دمای آن زیر ۳۰ درجه فارنهایت باشد. این ممکن است باعث شود که پخش شدن رایحه میوه‌ای آغازین آن به خوبی عمل نکند و باعث می‌شود که تمام نت های آن به خوبی در فضا پخش نشود.

اونتوس کاری بسیار منحصر به فرد است و برای بسیاری از افراد، سال های بسیاری است که عطر امضایی آنهاست.

چرا کرید اونتوس گران است؟

کرید یک خانه لوکس است و در تولید عطرهای لوکس تخصص دارد. اونتوس گران است زیرا به عنوان یک عطر لوکس ساخته شده است و شما نه فقط برای بوی مطلوب پرداخت می کنید بلکه برای اینکه کرید داشته باشید نیز پول پرداخت می کنید.

برای پاسخ به این سوال، نباید فقط اونتوس از کرید را به عنوان یک عطر در نظر گرفت. وقتی شما برای این عطر، مبلغی را پرداخت می کنید، شما برای مؤسسه پشت آن، زحمت و کار سرمایه گذاری شده، و خصوصیت نمایش داده شده پرداخت می کنید.

مانند تی شرت های گوچی و تی شرت های بدون برند صدق می کند. هر دو ممکن است از 100٪ پنبه تشکیل شده باشند، اما قیمت آنها کاملاً متفاوت است فقط به خاطر اینکه یکی از آنها برچسب “گوچی” دارد.

در نظر من، اونتوس گران است، اما به طور کلی، قیمت آن منطقی است زیرا شرکت عطرسازی خاصی است که قصد دارد عطرها را به عنوان اثری هنری تولید کند و به دنبال دسته بندی لوکس است.

اگر می خواهید بوی مشابه اونتوس را داشته باشید و نمی خواهید مبلغ زیادی برای آن پرداخت کنید (که کاملاً طبیعی است)، در نظر داشته باشید که می توانید چندین مشابه از کرید اونتوس را تهیه کنید.

اگر می خواهید با 5 مورد از بهترین ادکلن های مردانه با رایحه ای شگفت انگیز، اینجا را کلیک کنید.

چگونه کرید اونتوس اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

بهترین راه شناسایی یک عطر تقلبی، Creed Aventus، مقایسه ظاهر شیشه آن با یک شیشه اصل است. در این بخش، ما تفاوت‌های اصلی بین Creed Aventus اصلی و جعلی را قرار دادیم.

Aventus یک عطر معروف است و طبیعی است که نسخه هایی تقلبی از آن در بازار وجود دارد.

کپی کردن کیفیت Aventus دشوار است، بنابراین اگر اصل آن را بوییده باشید، مشکلی در تشخیص محصول جعلی نخواهید داشت. من برخی از اموری را که متوجه شدم به شما خواهم گفت تا قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید.

اینجا چند نکته‌ای هست که باید بدانید تا بتوانید Creed Aventus جعلی را تشخیص دهید:

جعبه

مهمترین نکته که باید در اینجا بدانید این است که Creed Aventus هرگز در بسته‌بندی پلاستیکی عرضه نمی‌شود. با دانستن این می‌توانید به راحتی دریافت کنید که آیا محصول مورد نظر یک کپی است یا خیر. همچنین، ساختار جعبه نیز در نسخه های تقلبی متفاوت است. جعبه اصلی جزئیات نقره‌ای بیشتری دارد و خطوط آن بیشتر تمیز شده است. در حالی که جعبه کپی از مواد ارزان‌تری ساخته شده است و همچنین همیشه نازک‌تر است.

creed aventus

هنگامی که جعبه را لمس می‌کنید، با توجه به جزئیات، می‌توانید بفهمید که آیا یک کپی است یا اصلی، چرا که در جعبه کپی، جزئیات بسیار سخت به دست می‌آیند در حالی که در اصلی حتی جزئیات کوچکتری روی جعبه (به خصوص جزئیات نقره‌ای) قابل احساس هستند.

شیشه عطر

جنس بطری جعلی معمولاً از پلاستیک با کیفیت پایین و آلومینیوم با کیفیت پایین در ساخت آن استفاده شده است در حالیکه شیشه اصلی سنگین‌تر و کیفیت ساخت با کیفیت بالاتری دارد.

سوءاستفاده‌کنندگان در حال تکامل هستند و غیرممکن است همه تغییراتی که ایجاد می‌کنند را پیگیری کنیم؛ اما این راهنمایی‌ های کلی‌ هستند که هنگام نگاه کردن به بطری‌ها می‌توانید استفاده کنید.

کد ساخت

قبلاً کد ساخت یک روش قابل اعتماد بود تا بفهمید Aventus جعلی است یا خیر. با این حال، همانطور که گفته شد، سوءاستفاده‌کنندگان در حال تکامل هستند و بسیاری از آنها دسته‌های Creed Aventus را در بطری‌ها نمایش می‌دهند.

علاوه بر این، از زمانی که Creed توسط BlackRock خریداری شد، فرمت کد ها تغییر کرد و بیشتر دسته‌ها با F000 شروع می‌شوند.

با این حال، همیشه بهتر است این کد ها را بررسی کنید.

شما می‌توانید از یک سایت مانند CheckFresh استفاده کنید تا کد ساخت را وارد کنید و اگر این سایت آن را پشتیبانی می کند، می تواند اصل یا تقلبی بودن عطر را به شما بگوید.

فقط به وجود کد ساخت، اعتماد نکنید زیرا فقط یک شماره در بطری است و سوءاستفاده‌کنندگان نیز این موضوع را می‌دانند.

بوی عطر

اگر قبلاً بوی این عطر را حس نکرده باشید، توصیف کردنش سخت‌ترین کار است، زیرا هر بینی ممکن است به شکل متفاوتی به آن واکنش نشان دهد.

اما قاعده کلی این است که عطر اونتوس جعلی تقریباً فقط با بوی مصنوعی آناناس همراه است و به نت های پایه‌ای نمی‌رسد.

اونتوس بویی پیچیده و داستان‌گونه دارد و با گذر زمان تغییر می‌کند. اگر اونتوس شما هرگز از بوی آناناس فراتر نرفت، این موضوع می تواند نشانه ای از این باشد که عطر جعلی است.

با این حال، عطر تقلبی، اگر به نت های پایه برسد، رایحه آن زیبا نخواهد بود و ماندگاری آن سریع از بین خواهد رفت.

قیمت

آخرین و بهترین روش برای بررسی، اینکه آیا شما دارید عطر Creed Aventus جعلی را خریداری می‌کنید یا نه، قیمت است.

قیمت کرید اونتوس اصل ممکن است در فروشگاه های مختلف متفاوت باشد، اما هرگز قیمتش نمی تواند کمتر از 20 درصد قیمت اصلی آن باشد.

فروشندگان ممکن است عطر را با قیمت کمتری تهیه کنند و به فروش بگذارند اما هیچ گاه قیمت اصل آن تفاوت چشمگیری از قیمت اصلی آن ندارد.

آیا خرید کرید اونتوس ارزش دارد؟

خرید عطر کرید اونتوس با توجه به بوی خاص و استثنایی و همچنین محبوبیتی که برای عموم مردم دارد و همچنین قیمت آن، بستگی به شرایط دارد.

دو سناریو را در نظر می‌گیریم:

سناریو اول این است که هیچ‌وقت از قبل Creed را تجربه نکرده‌اید و نمی‌دانید عطر های این شرکت واقعاً چه شکلی بوده‌اند. در این سناریو، Creed Aventus هنوز هم شگفت آور است. شما قطعاً یک عطر زیبا با عملکرد متوسط ​​که تحسین زیادی را به دنبال دارد، خواهید گرفت. اگر از هزینه کردن برای آن مشکلی ندارید، آنگاه Creed Aventus کاملاً ارزش دارد. در 95٪ موارد، انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

سناریو دوم این است که قبلاً طرفدار Creed Aventus بوده‌اید و چندین عطر از این شرکت را داشته اید. بنابراین سعی می‌کنید بفهمید آیا باید نسخه جدید را بگیرید یا خیر. اگر از این عطر، عطر بخوری و یا عملکرد هیولایی انتظار داشته باشید، در Aventus سال 2023 به سادگی پیدا نخواهید کرد. اگر ذهن خود را کمی باز کنید و فراموش کنید که به دنبال بازگشت به روزهای خوب قبلی هستید، می توانید از این عطر شیک و بسیار زیبا لذت ببرید.

اغلب افرادی که شدید طرفدار این عطر بودند، Aventus جدید 2023 را جذاب نمی‌یابند و این یک واقعیت است. اما واقعیت دیگر این است که این عطر تا به امروز، عطر شگفت‌انگیزی است و اگر مطمئن نیستید، نمونه را خریداری کنید و اجازه دهید دیگران نظر خود را درباره این عطر به شما بگویند. اما این عطر هنوز هم عالی است.

به طور قطع، تعداد زیادی مشابه و عطرهای الهام گرفته از ترکیب Creed Aventus وجود دارد، اما مطمئن باشید که هیچ‌کدام از آن‌ها، جای Aventus نیستند. آن‌ها ممکن است چندین ویژگی را به اشتراک بگذارند، اما Aventus رایحه اصلی اونتوس اصل را ندارند.

نظر شما درباره عطر کرید اونتوس چیست؟

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید