خانهتکنولوژیامکانات شگفت انگیز ویژن پرو اپل

امکانات شگفت انگیز ویژن پرو اپل

ویژن پرو اپل یک هدست واقعیت ترکیبی است که در 8 ژانویه 2023 توسط اپل معرفی شد. این هدست از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای ارائه تجربه‌ای واقعی و غوطه‌ور کننده استفاده می‌کند.

ویژن پرو اپل چیست؟

ویژن پرو اپل

به آینده تکنولوژی خوش آمدید. ویژن پرو، جدیدترین تکنولوژی ساخت بشر است.

همیشه کمپانی های تولید کننده لوازم الکترونیک به دنبال راهی بودند که بتوانند دنیای تخیلات را وارد دنیای واقعی کنند.

چندین سال پیش مایکروسافت با عرضه هلو لنز 2، توانست دنیای دیجیتالی جدیدی را خلق کند. دنیایی که در آن شما می توانید با زدن یک هدست، به صفحه مرورگر دسترسی داشته باشید، با حرکت دستان خود، بتوانید روی صفحه مرورگر جا به جا شوید و یا فیلم موردعلاقه خود را در هر ابعادی ببینید.

اما اکنون کمپانی اپل همان ویژگی ها را با رابط کاربری نرم تر و جذاب تر با امکانات بیشتری عرضه می کند که نام آن ویژن پرو است.

چند وقت پیش، زاکربرگ تلاش کرد با ورود به دنیای مجازی با خلق فضای متاورس، بشریت را به سمت جدیدی ببرد اما، فضای کاملا مجازی برای دنیای امروزی کافی نیست. اپل با ترکیب دنیای مجازی در ترکیب با دنیای واقعی توانست ویژن پرو را معرفی کند. در ویژن پرو دنیای مجازی با دنیای واقعی ادغام شده و دنیای مجازی، در دل دنیای واقی قرار دارد.

کاربرد ویژن پرو اپل

در ادامه مطلب، با کاربرد های شگفت انگیز ویژن پرو آشنا می شوید.

کامپیوتینگ فضایی

ویژن پرو

زمانی که ویژن پرو را روی چشمانتان می گذارید، شما در دنیای واقعی حضور دارید اما، تمام اپلیکیشن های مورد نیاز شما، در کنار شما حضور دارند. به نحوی که حتی سایه اپلیکیشن ها روی میز و وسایل اطرافتان می افتد.

سیستم عامل ویژن او اس (Vision OS) که یک محیط فضایی دارد، روی ویژن پرو اپل قرار دارد.

زمانی که شما از ویژن پرو استفاده می کنید، همه چیز در فضا معلق است. به زبان دیگر، برنامه ها و اپلیکیشن هایی که استفاده می کنید مقابل چشمان شما قرار دارد اما در فضا معلق است.

جا به جایی بین اپلیکیشن ها

در ویژن پرو اپل، شما می توانید با تغییر زاویه چشمانتان، بین اپلیکیشن ها و برنامه ها جا به جا شوید.

شما می توانید با حرکت دادن انگشت هایتان اپلیکیشن ها را باز کنید و با حرکت انگشتان خود، روی مرورگر، به پایین اسکرول کنید.

همچنین شما می توانید با کلامتان، هر چیزی را که می خواهید تایپ و سرچ کنید.

جدا نشدن از دنیای واقعی

همانطور که در ابتدا گفتیم، ویژن پرو، شما را از دنیای واقعی جدا نمی کند. شما زمانی که از هدست ویژن پرو استفاده می کنید، می توانید افراد و اشیا اطراف خود را ببینید و علاوه بر این ها، شما اپلیکیشن ها را هم در اطراف خود می بینید. تلاش اپل برای ساخت ویژن پرو این است که شما را از دنیای واقعی جدا نکند؛ بلکه دنیای مجازی را در دل دنیای واقعی قرار دهد.

فضای سینمایی برای پخش فیلم

ویژن پرو اپل

زمانی که شما با هدست ویژن پرو عکس یا فیلم پخش می کنید، فضای اطرافتان تاریک می شود تا بتوانید فیلم را بهتر تماشا کنید و تجربه کاربری بهتری داشته باشید.

همچنین زمانی که شما با این هدست فیلم تماشا می کنید، می توانید ابعاد فیلم را هر چقدر که دوست دارید بزرگ یا کوچک کنید.

دوربین سه بعدی

جالبه بدانید که ویژن پرو، دوربین سه بعدی هم دارد. شما می توانید لحظات را به صورت سه بعدی ضبط کنید و به صورت سه بعدی آن فیلم ها را ببینید.

در این فضای سه بعدی، استفاده از اپلیکیشن ها بسیار جالب است. مثلا زمانی که شما از اپلیکیشن های ریلکسیشن استفاده می کنید، به درون فضای سه بعدی اپلیکیشن می روید و احساس آرامش بیشتری می کنید.

پخش صدای فضایی

زمانی که شما با این هدست فیلم تماشا می کنید، صدای فیلم به گونه ای پخش می شود که انگار صدا در فضا پخش می شود و این مورد به طبیعی تر شدن حس تماشا فیلم کمک زیادی می کند.

با این ویژگی صدای فضایی، شما حس می کنید که درون فیلم غوطه ور هستید و صدای اجسام را به صورت سه بعدی در اطراف خود می شنوید. با این قابلیت حس جدیدی از تماشا فیلم خواهید داشت.

انجام بازی به صورتی متفاوت

شما می توانید هدست ویژن پرو خود را بزنید و دسته بازی را بردارید و شروع به انجام بازی مورد علاقه خود کنید. در این حالت، بازی در مقابل چشمان شما قرار دارد و می توانید ابعاد بازی را هر چقدر که می خواهید بزرگ یا کوچک کنید.

با این ویژگی، شما حس می کنید که خودتان درون محیط بازی هستید و تجربه لذت بخشی از پلی بازی خواهید داشت.

انجام امور اداری

ویژن پرو اپل

بخشی از زندگی همه ما صرف کار کردن و بودن در محیط کارمان می شود. پس خبر خوب این است که می توانید کار های اداری خود را با ویژن پرو اپل انجام دهید.

در این هدست، تصاویر به شدت واضح هستند. هر جایی که شما از این هدست استفاده کنید، می توانید فضای کاری خودتان را داشته باشید. صفحه مرورگر و برنامه ها را باز کنید و مشغول به کار کردن شوید.

شما می توانید هر کاری را که با کامپیوتر انجام می دهید را با این هدست انجام دهید.

تدوین آسان فیلم

اگر تدوین گر هستید و می خواهید کار های تدوین انجام دهید، می توانید برنامه تدوین را باز کنید و با حرکت دستانتان شروع به ادیت فیلم کنید.

تماس تصویری با شیوه ای جدید

با دوربینی که روی ویژن پرو قرار دارد، می توانید صورت خود را اسکن کنید. سپس ویژن پرو اپل، یک چهره سه بعدی ساخته شده از شما را برای تماس تصویری با دیگران قرار می دهد.

قابلیت جالبی که وجود دارد این است که در تماس تصویری چون افراد روبروی شما قرار دارند، شما صدای آنها را از روبرو می شنوید و اگر سرتان را به یک سمت بچرخانید، آنگاه صدای آنها را از کنار می شنوید. درواقع در تماس تصویری صدای افراد را از مکانی که آنها را می بینید، می شنوید.

اتصال به مک بوک

زمانی که شما می خواهید با مک بوک خود کار کنید، نیازی نیست از نمایشگر مک بوک استفاده کنید. هدست ویژن پرو اپل می تواند به مک بوک تان وصل شود و نمایشگر مک بوک تان را در دنیای واقعی به شما نشان دهد. شما می توانید این نمایشگر را هر چقدر که بخواهید بزرگ یا کوچک کنید.

ایجاد فضای جدید آرامش بخش

تصور کنید که در پایان یک روز، به خانه تان برگشتید و خسته هستید؛ می توانید روی تخت دراز بکشید و هدست ویژن پرو اپل را روی صورت خود بگذارید. اکنون می توانید روی سقف اتاقتان، یک آسمان با ابر ها یا ستارگان زیبا را تماشا کنید و در آرامش غرق شوید تا احساس خستگی از تن شما بیرون برود.

مشخصات فنی ویژن پرو اپل

ویژن پرو اپل

  • نمایشگر: دو نمایشگر OLED با رزولوشن 4K برای هر چشم
  • پردازنده: تراشه M2 با کمک‌پردازنده R1
  • سیستم عامل: ویژن او اس (Vision OS) سیستم عامل اختصاصی اپل برای واقعیت ترکیبی
  • دوربین‌ها: چهار دوربین برای ردیابی حرکت سر و چشمان کاربر
  • حسگرها: حسگرهای نور، مجاورت، حرکت و فشار
  • وزن: حدود 300 گرم

فروش ویژن پرو اپل چه زمانی آغاز می شود؟

به گفته اپل، قرار است فروش ویژن پرو اپل با شروع سال 2024، آغاز شود و این شاهکار تکنولوژی به خانه های ما و شما بیاید.

مزایا و معایب ویژن پرو اپل

مزایای ویژن پرو اپل عبارتند از:

  • تجربه‌ای واقعی و غوطه‌ور کننده: ویژن پرو اپل از فناوری‌های پیشرفته‌ای برای ارائه تجربه‌ای واقعی و غوطه‌ور کننده استفاده می‌کند. این هدست دارای دو نمایشگر OLED با رزولوشن 4K برای هر چشم است که تصاویری با جزئیات و کنتراست بالا را ارائه می‌دهند. همچنین، این هدست از سیستم ردیابی حرکتی پیشرفته‌ای برای ردیابی حرکت سر و چشمان کاربر استفاده می‌کند که باعث می‌شود کاربر احساس کند که در دنیای مجازی یا واقعیت افزوده حضور دارد.
  • پتانسیل کاربردهای مختلف: ویژن پرو اپل پتانسیل زیادی برای کاربردهای مختلف دارد، از بازی و سرگرمی گرفته تا آموزش و تجارت. این هدست می‌تواند برای تجربه بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، آموزش و یادگیری، تجارت و جلسات آنلاین، و واقعیت افزوده برای واقعیت دنیای واقعی و واقعیت مجازی برای سفر و گردشگری استفاده شود.
  • پشتیبانی از محصولات اپل: ویژن پرو اپل با محصولات اپل مانند مک بوک پرو، آیفون و آیپد سازگار است. این بدان معناست که کاربران می‌توانند از این هدست برای دسترسی به محتوای موجود در این محصولات استفاده کنند.

معایب ویژن پرو اپل عبارتند از:

  • قیمت بالا: ویژن پرو اپل یک محصول گران‌قیمت است. قیمت این هدست هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که در حدود 3000 دلار باشد.
  • عمر باتری کوتاه: ویژن پرو اپل دارای عمر باتری کوتاهی است. این هدست تنها می‌تواند به مدت 2 ساعت به طور مداوم کار کند.
  • وزن زیاد: ویژن پرو اپل یک هدست سنگین است. وزن این هدست حدود 300 گرم است که می‌تواند برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تا تعریف ساده و قابل درکی از هدست ویژن پرو اپل ارائه دهیم.

تقریبا تمام ویژگی های این هدست، همگی جدید هستند و برای اولین بار است که دنیای مجازی به این زیبایی به دنیای واقعی افزوده شده به طوری که قابل درک و زیبا باشد.

ویژن پرو اپل یک محصول پیشرفته و هیجان‌انگیز است که می‌تواند آینده فناوری را تغییر دهد. این هدست پتانسیل زیادی برای کاربردهای مختلف دارد و انتظار می‌رود که تأثیر زیادی بر نحوه تعامل ما با فناوری داشته باشد.

اگر علاقه مند هستید بخوانید: آیفون 15 – بررسی کامل امکانات و مشخصات

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید