خانهتکنولوژیارسال پیام ماهواره ای با گوشی موبایل

ارسال پیام ماهواره ای با گوشی موبایل

قابلیت پیام ماهواره ای از چه زمانی به گوشی ها می آید؟

تا چند ماه آینده، قابلیتی به گوشی های اندرویدی اضافه میشه که با هر گوشی اندرویدی، میتونیم از طریق ماهواره پیام متنی ارسال کنیم.

بررسی را از توییتی شروع می کنیم که اخیرا توسط تیم پیکسل کمپانی گوگل منتشر شده است. طبق این توییت، قابلیت ارتباط ماهواره ای در ابتدا در اختیار گوشی های گلکسی سامسونگ و پیکسل گوگل قرار می گیرد. پس سازندگان گوشی های اندرویدی باید به سمتی حرکت کنند که گوشی هایی که با اندروید 14 عرضه می شوند، قادر به پشتیبانی از ارتباط ماهواره ای باشند.

در حال حاضر، این ارتباط ماهواره ای فقط می تواند پیامک را انتقال دهد. البته اخیرا شرکت AST SpaceMobile با همکاری AT&T توانست با گوشی گلکسی S22 اولترا اولین تماس ماهواره ای را برقرار کند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که به زودی امکان تماس ماهواره ای هم فراهم بشود.

در حال حاضر هم، جدیدترین ورژن برنامه message اندروید، حاوی کد هایی هست که احتمالا مربوط به ارسال پیام متنی ماهواره ای هست.

آپدیت اندروید 14، در ماه اکتبر و همزمان با عرضه گوشی پیکسل 8 گوگل، در دسترس قرار می گیرد و این گوشی مجهز به پردازنده ای هست که از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین به زودی، تمام پردازنده های اسنپدراگون به لطف فناوری Snapdragon Satellite از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی خواهند کرد. اپل، اولین کمپانی ای بود که ارتباط ماهواره ای را برای ارسال پیام اضطراری به گوشی های هوشمند آورد. بعد تر هواوی چند قابلیت برای ارتباط ماهواره ای معرفی کرد و الان گفته می شود که احتمالا گوشی Galaxy S24 سامسونگ، با قابلیت ارتباط ماهواره ای عرضه خواهد شد.

طبق آخرین اخباری که منتشر شده است، گوگل با شرکت گارمین که یک شرکت خدمات پیام متنی ماهواره ای هست، همکاری می کندتا بتواند قابلیت پیام متنی را به اندروید اضافه کند.

هم اکنون، گوشی های هواوی میت 50، گوشی هواوی P60 و گوشی آیفون 14، از ارتباط ماهواره ای پشتیبانی می کنند.

با توجه به اخباری که منتشر شده است، پیام ماهواره ای در اندروید، قرار هست پیشرفته تر از پیام ماهواره ای در آیفون 14 باشد؛ به طوری که در آیفون 14، فقط می توان پیام های از پیش آماده شده را از طرق ماهواره ارسال کرد اما در اندروید، شما هر متنی که دوست دارید را می توانید از طریق ماهواره ارسال کنید.

پیام متنی ماهواره ای می تواند به کاربران این امکان را بدهد که زمانی که به کمک نیاز دارند و موبایلشان آنتن نمی دهد، بتوانند از طریق ماهواره درخواست خودشان را ارسال کنند. طبق خبری که منتشر شده، سال گذشته، چند نفر که در آلاسکا به کمک نیاز داشتند، توانستند با ارسال پیام ماهواره ای از طریق گوشی آیفون 14، جان خودشان را نجات بدهند.

مزایا و معایب ارسال پیام ماهواره ای

ارسال پیام ماهواره ای با موبایل مزایا و معایبی دارد.

مزایای ارسال پیام ماهواره ای با موبایل

  • قابلیت برقراری ارتباط در مناطق دورافتاده یا بدون پوشش شبکه موبایل

    یکی از مزایای اصلی ارسال پیام ماهواره ای با موبایل، قابلیت برقراری ارتباط در مناطق دورافتاده یا بدون پوشش شبکه موبایل است. این ویژگی برای افرادی که در مناطق کوهستانی، بیابانی یا جنگلی زندگی می کنند یا به فعالیت های خارج از منزل مانند کوهنوردی، کمپینگ یا گردشگری می پردازند، بسیار مفید است.

    امکان ارسال پیام در هر شرایط آب و هوایی

    ارسال پیام ماهواره ای با موبایل در هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر است. حتی در شرایطی مانند طوفان، بارش برف یا سیل نیز می توان از این روش برای برقراری ارتباط استفاده کرد.

    امکان ردیابی موقعیت مکانی

    برخی از دستگاه های ماهواره ای و برنامه های پیام رسانی ماهواره ای، امکان ردیابی موقعیت مکانی را نیز فراهم می کنند. این ویژگی می تواند برای کمک به افراد در مواقع اضطراری یا برای اهداف امنیتی مفید باشد.

    امکان ارسال پیام های اضطراری

    برخی از دستگاه های ماهواره ای و برنامه های پیام رسانی ماهواره ای، امکان ارسال پیام های اضطراری را نیز فراهم می کنند. این پیام ها معمولاً با اولویت ارسال می شوند و سریع تر به گیرنده می رسند.

معایب ارسال پیام ماهواره ای با موبایل

هزینه بر بودن

ارسال پیام ماهواره ای معمولاً هزینه بر است. هزینه ارسال پیام ماهواره ای به عوامل مختلفی مانند شرکت ارائه دهنده خدمات، نوع دستگاه و منطقه جغرافیایی بستگی دارد.

سرعت پایین ارسال پیام

سرعت ارسال پیام ماهواره ای نسبت به پیام های ارسال شده از طریق شبکه موبایل، کمتر است. این امر به دلیل فاصله بیشتر ماهواره ها از زمین است.

محدودیت حجم پیام

حجم پیام های ارسال شده از طریق ماهواره معمولاً محدود است. این امر به دلیل ظرفیت محدود ماهواره ها است.

در مجموع، ارسال پیام ماهواره ای با موبایل یک روش مطمئن و قابل اعتماد برای برقراری ارتباط در مناطق دورافتاده یا بدون پوشش شبکه موبایل است. با این حال، این روش هزینه بر است و سرعت ارسال پیام در آن پایین است.

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید