خانهتکنولوژیهمه چیز درباره Apple Intelligence: آینده هوشمند با اپل

همه چیز درباره Apple Intelligence: آینده هوشمند با اپل

اپل با معرفی “Apple Intelligence” (هوش مصنوعی اپل)، گام بزرگی در جهت ادغام هوش مصنوعی مولد در سیستم عامل های مختلف خود برداشته است. این حرکت در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن آغاز شد و در رویداد “It’s Glowtime” در سپتامبر، با معرفی سری آیفون 16، پیشرفت قابل توجهی داشت.

در ارائه اصلی رویداد Glowtime، کریگ فدریگی، رئیس مهندسی نرم افزار اپل، تأکید کرد که Apple Intelligence “در قلب تجربه آیفون 16 قرار دارد.” این بدان معناست که هوش مصنوعی اپل نقش محوری در بهبود عملکرد، قابلیت ها و ویژگی های جدید این دستگاه ایفا می کند.

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) چیست؟

هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) چیست؟

اپل، چند روز قبل از عرضه آیفون 16، Apple Intelligence را برای آزمایش عمومی در دسترس قرار داد. این نسخه اولیه شامل برخی از ابزارهای نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی وعده داده شده، بهبودهای سیری و درخواست های مرتبط با کتابخانه عکس بود. با این حال، انتشار کامل Apple Intelligence برای زیرمجموعه ای از آیفون ها، آیپدها و مک هایی با تراشه های لازم، تا پاییز امسال به تعویق افتاده است. حتی در آن زمان نیز، این ویژگی به عنوان یک نسخه آزمایشی (بتا) ارائه خواهد شد.

نسخه بتای عمومی Apple Intelligence شامل ابزارهای نوشتن پیشنهادی مبتنی بر هوش مصنوعی در اسناد یا ایمیل ها، ابزارهای عکس مانند “Clean Up” برای حذف قسمت های ناخواسته یک تصویر و تعدادی تغییر در سیری، از جمله صدای جدید طبیعی تر، مکالمات بیشتر متنی، حاشیه درخشان جدید اطراف نمایشگر هنگام اجرای سیری و یک حرکت دو ضربه ای در پایین صفحه برای تایپ به سیری می باشد.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده، Apple Intelligence همچنین شامل قابلیت درخواست حافظه فوری فیلم در برنامه Photos و خلاصه های مبتنی بر هوش مصنوعی در Messages، Mail، Notifications و Notes می شود. با این حال، برخی از ویژگی های دیگری که در رویدادهای قبلی وعده داده شده بود، مانند پلاگین های ChatGPT، GenMoji و Image Playground، هنوز در این نسخه بتا ارائه نشده اند.

قابلیت های هوش مصنوعی اپل Apple Intelligence

قابلیت های هوش مصنوعی اپل Apple Intelligence

Apple Intelligence به عنوان “هوش مصنوعی برای همه” معرفی شده است. این ایده مبتنی بر این است که Apple Intelligence به طور پیش فرض در آیفون، آیپد و مک شما تعبیه شده است تا به شما در نوشتن، انجام کارها و بیان خود کمک کند. این هوش مصنوعی با استفاده از اطلاعات شخصی شما در دستگاه های اپل، توصیه های شخصی سازی شده و نتایج مرتبط ارائه می دهد..

ابزارهای نوشتن پیام، ایمیل و یادداشت‌ها

هوش مصنوعی اپل، همانند بسیاری از مدل‌های دیگر هوش مصنوعی، با عمل به‌عنوان ویراستار شخصی شما، شیوه نوشتن شما را تغییر می‌دهد. می‌توانید از آن برای نوشتن یک ایمیل با لحن متفاوت (دوستانه، حرفه‌ای، مختصر) یا ویرایش متن استفاده کنید. همچنین قادر به خلاصه‌سازی، قرار دادن نکات کلیدی یا یک لیست و حتی درج یک جدول است.

می‌توانید حتی دستورالعمل‌های دقیقی را درباره آنچه می‌خواهید در متن تغییر دهید ارائه دهید و هوش مصنوعی بر اساس خواسته‌ها و نیازهای شما عمل خواهد کرد.

علاوه بر ابزارهای نوشتن متعدد، کاربران همچنین می‌توانند پیام‌ها و ایمیل‌های طولانی را خلاصه کنند. حتی می‌توانید کل رشته‌های ایمیل را خلاصه کنید تا به سرعت از مهم‌ترین بخش‌ها مطلع شوید.

بهبود اپلیکیشن ایمیل

اپلیکیشن ایمیل در آیفون‌ها در حال دریافت یک به‌روزرسانی قابل توجه است. در اینجا ویژگی‌های جدید آن آمده است:

  • طبقه‌بندی هوشمند: ایمیل‌ها به طور خودکار به دسته‌های اصلی، تراکنش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات مرتب می‌شوند.
  • نمای خلاصه: ایمیل‌ها بر اساس فرستنده برای مراجعه آسان گروه‌بندی می‌شوند.
  • برجسته‌سازی ایمیل‌های خوانده نشده: ایمیل‌های جدید برای دید بهتر به بالای لیست شناور می‌شوند.
  • پاسخ هوشمند: پیشنهادهای پاسخ مبتنی بر هوش مصنوعی.
  • خلاصه‌های ایمیل: درک سریع محتوای ایمیل بدون نیاز به باز کردن.

رونویسی صوتی

کاربران قادر خواهند بود صدا را از برنامه‌های تلفن و یادداشت‌ها ضبط، رونویسی و خلاصه کنند.

  • ضبط صدا: کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم از برنامه‌های تلفن و یادداشت‌ها صدا را ضبط کنند.
  • رونویسی خودکار: هوش مصنوعی متن را از صدای ضبط شده استخراج و رونویسی می‌کند.
  • خلاصه‌سازی: رونویسی‌ها می‌توانند به‌صورت خلاصه ارائه شوند تا کاربران به سرعت محتوای اصلی را درک کنند.

این ویژگی‌ها برای افرادی که نیاز دارند گفتگوها، سخنرانی‌ها، یا سایر صداها را ضبط و تحلیل کنند، بسیار مفید خواهد بود.

اپلیکیشن عکس‌ بهبود یافته apple intelligence

اپلیکیشن عکس‌ بهبود یافته

مانند ابزار Magic Eraser گوگل، اپل نیز راهی برای کاربران اضافه کرده است تا بتوانند اشیاء ناخواسته را از عکس‌ها حذف کنند. در واقع، این ابزار به نظر می‌رسد حتی بهتر عمل می‌کند، زیرا از سایر قسمت‌های تصویر نیز آگاه است.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید فردی را که بخشی از آن پشت شخص دیگری پنهان است حذف کنید، گوشی از آنچه شما می‌خواهید حفظ کنید آگاه است و به شما اجازه نمی‌دهد که به‌طور تصادفی آن‌ها را هنگام علامت‌گذاری شیء مورد نظر برای حذف، برش دهید.

علاوه بر این، جستجو در عکس‌ها و ویدیوها اکنون بصری‌تر است زیرا برنامه می‌تواند پرسش‌های پیچیده‌تری را درک کند. کاربران همچنین می‌توانند با تایپ یک توصیف، یک خاطره ایجاد کنند، و هوش مصنوعی اپل عکس‌ها و ویدیوهای آن‌ها را به یک فیلم تبدیل می‌کند.

بهبودهای کوچک اپلیکیشن سیری

سیری هنگام فعال شدن ظاهری جدید خواهد داشت، با درخشش نرم رنگی که در گوشه‌های صفحه شما ظاهر می‌شود، به جای حباب قبلی.

سیری همچنین باید قادر به رسیدگی طبیعی‌تر به مکالمات باشد. در اصل، این بدان معناست که می‌توانید از سیری سوالاتی بپرسید بدون اینکه نگران باشید که آیا وقتی هنگام صحبت کردن لغزش می‌کنید شما را درک می‌کند یا خیر. همچنین باید به این معنی باشد که دیگر نیازی نیست در مورد کلمات و تلفظ خود بسیار دقت کنید.

حتی می‌توانید سوالات بعدی یا دستورات بعدی را به سیری بدهید. این تا حدودی قبلاً امکان‌پذیر بود، اما با به‌روزرسانی iOS 18.1 سیری باید ورودی‌های بیشتری را درک کند و بر اساس آن‌ها عمل کند. به عنوان مثال، می‌توانید از سیری بپرسید “فردا هوا در هاف دوم یوسما چگونه خواهد بود؟” و سپس از سیری بخواهید یک رویداد پیاده‌روی در آنجا برای آن روز ایجاد کند.

این ویژگی‌ها که در حال آزمایش با توسعه‌دهندگان هستند، در ابتدا فقط به زبان انگلیسی آمریکایی در دسترس خواهند بود و هنگام انتشار به‌عنوان “بتا” علامت‌گذاری خواهند شد. اپل قصد دارد بازخورد کاربران را برای اصلاح و بهبود این ویژگی‌ها قبل از یک راه‌اندازی کامل و پایدار جمع‌آوری کند.

ادغام ChatGPT با هوش مصنوعی اپل

ChatGPT هر زمان که سیری نتواند به سوالی که دارید پاسخ دهد، وارد عمل خواهد شد. در عوض اینکه به گوگل بروید و یک دسته نتیجه جستجو را به شما ارائه دهد، آیفون از شما می‌پرسد که آیا موافق هستید از ChatGPT برای آن مورد خاص استفاده کنید. اگر روی “بله” ضربه بزنید، ChatGPT پاسخ خود را به شما ارائه خواهد داد.

معرفی Genmoji: امکانات بی‌پایان برای ایموجی‌ها

اپل با ویژگی جدید و خلاقانه‌ای به نام “Genmoji”، به کاربران امکان می‌دهد تا ایموجی‌های خود را ایجاد کنند. این ایموجی‌های تولید شده از طریق درخواست‌های متنی ایجاد می‌شوند و دقیقاً همان سبک ایموجی‌های معمولی اپل را دارند.

آپدیت مرورگر سافاری 18

مرورگر سافاری اپل در حال دریافت برخی به‌روزرسانی‌های مفید برای آسان‌تر کردن مرور است. ویژگی جدیدی به نام جستجوی هوشمند از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل صفحات وب و برجسته کردن نکات کلیدی یا عبارات استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند خلاصه‌ای از محتوا ارائه دهد و در زمان صرف شده برای خواندن مقالات طولانی صرفه‌جویی کند.

هیجان‌انگیزتر، ابزار پاک‌کننده وب جدید است که به شما امکان می‌دهد عناصر ناخواسته را از وب‌سایت‌ها، مانند تبلیغات یا بخش‌های حواس‌پرتی، حذف کنید. پس از حذف، این عناصر برای بازدیدهای آینده پنهان می‌مانند و تجربه مرور تمیزتری را ایجاد می‌کنند.

دستگاه هایی که از Apple Intelligence پشتیبانی می کنند

دستگاه هایی که از Apple Intelligence پشتیبانی می کنند

در حال حاضر، Apple Intelligence به صورت نسخه بتا بر روی سری آیفون 16، آیفون 15 Pro یا آیفون 15 Pro Max و هر آیپد یا مک با تراشه M1 یا بالاتر، با سیری و زبان دستگاه تنظیم شده بر روی انگلیسی ایالات متحده، در دسترس است.

در پاییز امسال، Apple Intelligence به عنوان بخشی از iOS 18، iPadOS 18 و MacOS Sequoia، به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

در زیر، لیستی از دستگاه‌های اپل فعلی که قادر به اجرای Apple Intelligence هستند، ارائه شده است:

  • آیفون 16، 16 Plus، 16 Pro و 16 Pro Max
  • آیفون 15 Pro و 15 Pro Max
  • آیپد ایر با تراشه M1 یا M2
  • آیپد پرو با تراشه M1، M2 یا M4
  • مک‌بوک ایر با تراشه M1، M2 یا M3
  • مک‌بوک پرو با تراشه M1، M2 یا M3
  • مک مینی با تراشه M1 یا M2
  • مک استودیو با تراشه M1 یا M2
  • آی‌مک با تراشه M1 یا M3
  • مک پرو با تراشه M2

با توجه به این لیست، مشخص است که Apple Intelligence در حال حاضر و در آینده برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های اپل در دسترس خواهد بود. این نشان دهنده تعهد اپل به ارائه ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی به کاربران خود است.

Apple Intelligence به صورت محلی بر روی دستگاه‌های اپل (آیفون، آیپد یا مک) و بر روی سرورهای مبتنی بر تراشه Apple Silicon در فضای ابری که Apple آن را “محاسبات ابری خصوصی” (Private Cloud Compute) می‌نامد، اجرا می‌شود. اینکه Apple Intelligence بر روی دستگاه یا در فضای ابری پردازش شود، به درخواست‌ها و سوالات شما بستگی دارد. Apple Intelligence ChatGPT نیست و بر روی سرویس شناخته شده OpenAI اجرا نمی‌شود.

Apple Intelligence یک سیستم هوش مصنوعی است که هم به صورت محلی و هم در فضای ابری اجرا می‌شود و از خدمات شخص ثالث مانند ChatGPT پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپل خود بهره‌مند شوند.

جمع بندی

عرفان کهن ترابی
عرفان کهن ترابی
هزاران کیلومتر اسکرول کردم تا به هدفم نزدیک تر شوم

ترک پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشتر بخوانید